Columns

Het hoofd omhoog

‘U echter, Heere, bent een schild voor mij, mijn eer; U heft mijn hoofd omhoog’ (Psalm 3: 4) Conflicten komen in de beste families voor. Deze Psalm was door David geschreven midden in zo’n familieconflict. Zijn eigen zoon Absalom was tegen hem in opstand gekomen. Dat was ook niet zo verwonderlijk, want als je de … Lees meer

Tussen hemel en aarde

‘…de vorsten spannen samen tegen de Heere en tegen Zijn Gezalfde’ (Psalm 2: 2) Alles wat hier op aarde gebeurt is niet gebaseerd op een toevallige samenloop van omstandigheden. Door de Bijbel en door wat Gods Geest ons openbaart weten we meer. Er is een onzichtbare atmosfeer die effect heeft op het zichtbare. Paulus spreekt … Lees meer

Stof in de wind of het zout van de aarde?

‘Maar zo zijn de goddelozen niet: die zijn juist als het kaf, dat de wind wegblaast’ (Psalm 1: 4). De groep Kansas had een grote hit met ‘Dust in the wind’. Het is zo’n lied waardoor je direct wordt ‘gepakt’ vanwege de melancholische melodie en de poëtische woorden. Toch is de tekst verre van positief en … Lees meer

Geen bedelaar meer

‘En hij wierp zijn bovenkleed af, stond op en kwam bij Jezus’ (Marcus 10: 50)Het bovenstaande vers komt uit het verhaal over de blinde Bartimeüs die door Jezus werd genezen. Een blinde bedelaar, die aan de weg zat toen Jezus passeerde. Jezus werd gevolgd door een grote menigte mensen, dus dat zal hij gemerkt hebben. ‘En … Lees meer

Spoken in de storm

‘En toen de discipelen Hem over de zee zagen lopen, raakten zij in verwarring en zeiden: Het is een spook! En zij schreeuwden van angst’ (Mathheüs 14: 26) Soms doet God dingen die ons in verwarring brengen. Het kan je zelfs bang maken. De discipelen waren al een tijdje met Jezus op weg en hadden al … Lees meer

Levensadem

Gevuld door de levensadem

‘Hij stond in hun midden en zei tegen hen: Vrede zij u!’ (Johannes 20: 19)Nadat Jezus was gekruisigd hadden de discipelen zich in hun huis opgesloten. ‘Uit vrees voor de Joden’ staat erbij. Er was angst en verwarring bij hen, omdat ze misschien ook gepakt en gevangengenomen konden worden. Er bestond een kans dat ze net als … Lees meer

Boek 'Als God Spreekt'

Nu verkrijgbaar:

Bijbels dagboek 'Als God Spreekt'

Exclusief: Gratis bijpassende boekenlegger cadeau!